გაკვეთილზე ურთიერთდასწრების რეფლექსია
თარიღი: 2022 წლის 7 ნოემბერი
კლასი: მე-4 ა.
დამკვირვებელი: ლელა კოხია.
დასაკვირვებელი მასწავლებელი: მეგი გრიგოლია
საგანი: ქართული ენა და ლიტერატურა
რესურსი: გ.შატბერაშვილის ,,მერცხლის ბუდე“.მე-4 კლასის სახელმძღვანელო .
თემა: ზრუნვა, თანაგრძნობა.
საკითხი:
,,დღიურის ჩანაწერების შექმნა მერცხლის ბუდეზე დაყრდნობით“.
მიმდინარე წლის
7 ნოემბერს დავესწარი მე-4 ა კლასს.
დავაკვირდი ქართულ ენასა და ლიტერატურაში
კომპლექსური დავალების დანერგვის მე-2 ეტაპს. კერძოდ მეორე ეტაპზე დანერგილი
იქნა აქტივობა N-7-ს -პერსონაჟის დახასიათება
, გამოყენებულ იქნა აქტივობის ბარათები პერსონაჟის
დახასიათების ცხრილით და ნაბიჯი -2 -ის აქტივობა 1-ელს -სხვადასხვა მოდალობის
წინადადებებზე მუშაობას, სადაც ასევე გამოყენებულ იქნა დავალების ბარათები. მუშაობა
ორივე აქტივობაზე მიმდინარეობდა ინდივიდუალურად.
გაკვეთილი დაიწყო
ზარის დარეკვისთანავე. მასწავლებელმა წესის მიხედვით ისევ გააცნო მოსწავლეებს კომპლექსური
დავალების პირობა, შეფასების კრიტერიუმები…
ყველა მოსწავლემ
იცოდა თუ რა კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობდა .
სწავლა-სწავლების
პროცესში მასწავლებელი ფასილიტაციას უწევდა მოსწავლეების მხრიდან კომპლექსურ დავალებაზე
მუშაობის პროცესს. მკაფიო იყო რა შუალედურ და გრძელვადიან მიზანს
ემსახურება სასწავლო პროცესი . ოთახში გაკრული იყო მოსწავლეთა საჭიროებაზე და კომპლექსურ
დავალებაზე მორგებული რესურსები.
დაკვირვებიდან გამომდინარე მოსწავლეები იყვნენ აქტიურად ჩართული საგაკვეთილო პროცესში. მასწავლებელი ახალ ცოდნას მოსწავლეებს აწოდებდა ნაცნობ
კონტექსტზე დაყრდნობით. გაკვეთილზე ხდებოდა სხვადასხვა ცოდნათა ურთიერთდაკავშირება.
მასწავლებელი აკვირდებოდა არა მხოლოდ იმას, რომ მოსწავლეს შეესრულებინა აქტივობა, არამედ
იმასაც თუ რა გზებით ცდილობდა მოსწავლეები მისულიყვნენ სწორ გზამდე. აქცენტი კეთდებოდა
არა დამახსოვრებაზე, არამედ მნიშვნელოვანი ადგილი ეთმობოდა სასწავლო მასალის რეალურ
ცხოვრებასთან დაკავშირებაზე. მასწავლებელი
მოსწავლეთა ყოველ პასუხს წაახალისებდა, აძლევდა
მათ კონსტრუქციულ უკუკავშირს . ასევე
თვალში საცემი იყო ინსტრუქციების მკაფიო მიცემა, რასაც მასწავლებელი აკეთებდა. აქტივობების
დასრულების შემდეგ მასწავლებელი სვამდა დამაზუსტებელ შეკითხვებს, რომელიც ცოდნის შემოწმებაზე
იყო ორიენტირებული. ის გზადაგზა ახსენებდა მოსწავლეებს შეფასების კრიტერიუმებს რომ
დანერგილი აქტივობების განხორციელების გზას სწორად მიეყვანა პროდუქტის შექმნამდე.
დაკვირვებიდან , მოსწავლეთა აქტიურობიდან, მათი პასუხებიდან,
შესრულებული აქტივობებიდან გამომდინარე მოსწავლეები გავიდნენ ე.ს.გ შედეგზე.
დამკვირვებელი: ლელა კოხია.
2022 .7.11.
სსიპ ჟიული შარტავას სახელობის ქ.სენაკის N-2 საჯარო სკოლა
პარალელებს შორის ურთიერთდასწრების
შეფასება.
IV- ა კლასი.
დამკვირვებელი: ლელა კოხია.
დასაკვირვებელი: მეგი გრიგოლია.
რას ვაკვირდებით? |
ჩანიშვნა (ჰქონდა თუ არა ამას ადგილი) |
კომენტარი/უკუკავშირი/კითხვა |
ყველა მოსწავლემ იცის, თუ რა კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობს
(სასწავლო პროცესის მართვა) |
მასწავლებელმა ისევ თავიდან გაანცო კომპლექსური დავალების პირობა
მოსწავლეებს, გააცნო შეფასებბის კრიტერიუმები. დაკვირვებიდან გამომდინარე ყველამ
იცოდა რაზე უნდა ემუშავათ. |
|
სწავლა-სწავლების პროცესში მასწავლებელი ფასილიტაციას უწევს მოსწავლეების
მხრიდან კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობის პროცესს (სასწავლო პროცესის მართვა) |
ü |
გზადაგზა მასწავლებელი ფასილიტაციას უწევდა მოსწავლეთა მუშაობის პროცესს.
|
მკაფიოა რა შუალედურ და გრძელვადიან მიზანს ემსახურება სასწავლო პროცესი
(სწავლა-სწავლების მიზნები) |
ü |
გაკვეთილის მიმდინარეობის პროცესში მასწავლებლის მხრიდან გზადაგზა
ხდებოდა შეხსენება იმისა თუ რა შუალედური და გრძელვადიანი მიზმების შესრულება მოუწევდათ
მოსწავლეებს. |
შეფასება ორიენტირებულია მოსწავლის მიღწევების აღწერაზე და არა ხარვეზების
მარკირებაზე (შეფასება) |
|
კედელზე გაკრული იყო დავალების პირობაც და შეფასების კრიტერიუმებიც.
სწორედ ამაზე დაფუძნებით ხდებოდა მოსწავლეთა
შეფასება. |
სასწავლო რესურსები მორგებულია მოსწავლეების ინდივიდუალურ საჭიროებებს
/ კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობის (რესურსები) |
ü |
რესურსები საწიროებისამებრ გამოიყენებოდა მასწავლებლის მხრიდან, რომელიც მორგებული იყო კომპლექსური დავალების
მიზნებს. |
მოსწავლე პასიური მსმენელია, თუ აქტიურ შემოქმედებით პროცესებშია
ჩართული? (პრინციპი 1 - აქტიური სწავლა) |
ü |
მოსწავლეები იყვნენ აქტიურები. |
ახალი მასალა მოსწავლეს სათანადო დამუშავების გარეშე მიეწოდება, თუ
ყურადღება ექცევა მის თანდათანობით მიყვანას ახალ ცოდნამდე, ნაცნობ კონტექსტებზე
დაყრდნობით?
(პრინციპი 2 - წინარე ცოდნაზე დაყრდნობით
ახალი ცოდნის კონსტრუირება) |
ü |
ახალი მასალა მოსწავლეებს მიეწოდებოდათ ძველ ცოდნაზე დაყრდნობით.
ისინი აგებდნენ ახალს ნაცნობ კონტექსტზე დაფუძნებით. |
მოსწავლე იძენს ფრაგმენტულ ცოდნას, თუ ხდება სხვადასხვა ცოდნათა ურთიერთდაკავშირება?
(პრინციპი 3 - ცოდნის ორგანიზება და ურთიერთდაკავშირება) |
ü |
ხდებოდა სხვადასხვა საგნის ცოდნათა დაკავშირება. |
აქცენტი კეთდება მხოლოდ იმაზე - რას სწავლობს მოსწავლე, თუ ყურადღება
მახვილდება სწავლის რა სტრატეგიებს იყენებს იგი? (პრინციპი 4 -სწავლის
სწავლა) |
ü |
სასწავლო მიზანს მორგებული აქტივობები , სტრატეგიები სწორად იყო შერჩეული
მოსწავლეთა ინტერესებზე. |
აქცენტი მხოლოდ დამახსოვრებაზე კეთდება, თუ მნიშვნელოვანი ადგილი
ეთმობა სასწავლო მასალის რეალურ ცხოვრებასთან/ცხოვრებისეულ კონტექსტებთან დაკავშირებას (პრინციპი 5 - ცოდნის სამი კატეგორია) |
ü |
ხდებოდა კლასში შეძენილი ცოდნის დაკავშირება ცხოვრებისეულ გამოცდილებასთნ. |
ცხრილი 2.
კომპლექსური დავალება
After-Action
Form: სკოლა : სსიპ ჟიული შარტავას სახელობის ქ.სენაკის
N-2 საჯარო სკოლა. დამკვირვებელი: ლელა
კოხია.
დასაკვირვებელი მასწავლებელი: მეგი გრიგოლია. |
რა და როგორ უნდა მომხადრიყო?
|
გაკვეთილი წარიმართა მიზნის
შესაბამისად. მოსწავლეები გავიდნენ ე.ს.გ შედეგებზე.
|
რა მოხდა? |
დაგეგმილი აქტივობები წარიმართა ეტაპობრივად, სადაც ფასილიტატორის
როლს ასრულებდა მასწავლებელი. კლასი გამოირჩეოდა აქტიურობოთ.
|
რით შეიძლება აიხსნას
სხვაობა მომხდარსა და დაგეგმილს შორის? |
გაკვეთილზე სხვაობა არ მომხდარა.
|
რა უნდა გაკეთდეს მომავალში
სხვანაირად? |
მასწავლებელმა აღნიშნა, რომ მას შეუძლია უკვე მატრიცაში დაწერილი
აქტივობები შეცვალოს და ჩაანაცვლოს თვითონ, მისი შერჩეული აქტივობებით.
|
დამატებითი კომენტარი |
წარმატებები მე-4 ა კლასს.
|
გაკვეთილზე ურთიერთდასწრების რეფლექსია
თარიღი: 2022 წლის 8 ნოემბერი
კლასი: მე-4 ბ.
დამკვირვებელი: მეგი გრიგოლია.
დასაკვირვებელი მასწავლებელი: ლელა კოხია.
საგანი: ქართული ენა და ლიტერატურა
რესურსი: გ.შატბერაშვილის ,,მერცხლის ბუდე“.მე-4 კლასის სახელმძღვანელო .
თემა: ზრუნვა, თანაგრძნობა.
საკითხი:
,,დღიურის ჩანაწერების შექმნა მერცხლის ბუდეზე დაყრდნობით“.
მიმდინარე
წლის 8 ნოემბერს დავესწარი
მე-4 ბ კლასს. დავაკვირდი ქართულში
კომპლექსური დავალების დანერგვის მე-2 ეტაპს.
მეორე ეტაპზე დანერგილი იქნა აქტივობა
N-2- მოთხრობის წარდგენა და წინასწარი ვარაუდების
გამოთქმა , აქტივობა N-3 -ლექსიკაზე მუშაობა. ორივე აქტივობას
ახლდა თავიანთი რესურსები, რომელიც მასწავლებელს წინასწარ ჰქონდა გამზადებული. მუშაობა ორივე აქტივობაზე მიმდინარეობდა ინდივიდუალურად.
გაკვეთილი დაიწყო
ზარის დარეკვისთანავე. მასწავლებელმა წესის მიხედვით ისევ გააცნო მოსწავლეებს კომპლექსური
დავალების პირობა, შეფასების კრიტერიუმები…
ყველა მოსწავლემ
იცოდა თუ რა კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობდა . სწავლა-სწავლების
პროცესში მასწავლებელი ფასილიტაციას უწევდა მოსწავლეების მხრიდან კომპლექსურ დავალებაზე
მუშაობის პროცესს. დაკვირვებიდან
გამომდინარე მოსწავლეები იყვნენ აქტიურად ჩართული საგაკვეთილო პროცესში.
მასწავლებელი ახალ ცოდნას
მოსწავლეებს აწოდებდა ნაცნობ კონტექსტზე დაყრდნობით. გაკვეთილზე ხდებოდა სხვადასხვა
ცოდნათა ურთიერთდაკავშირება. მასწავლებელი აკვირდებოდა არა მხოლოდ იმას, რომ მოსწავლეს
შეესრულებინა აქტივობა, არამედ იმასაც თუ რა გზებით ცდილობდა მოსწავლეები მისულიყვნენ
სწორ გზამდე. მასწავლებელი მოსწავლეთა ყოველ პასუხს წაახალისებდა, აძლევდა მათ კონსტრუქციულ უკუკავშირს . აქტივობების დასრულების
შემდეგ მასწავლებელი სვამდა დამაზუსტებელ შეკითხვებს, რომელიც ცოდნის შემოწმებაზე იყო
ორიენტირებული. ის გზადაგზა ახსენებდა მოსწავლეებს შეფასების კრიტერიუმებს რომ დანერგილი
აქტივობების განხორციელების გზას სწორად მიეყვანა პროდუქტის შექმნამდე.
დაკვირვებიდან , მოსწავლეთა აქტიურობიდან, მათი პასუხებიდან,
შესრულებული აქტივობებიდან გამომდინარე მოსწავლეები გავიდნენ ე.ს.გ შედეგზე.
დამკვირვებელი: მეგი გრიგოლია.
2022 .8.11.
სსიპ ჟიული შარტავას სახელობის ქ.სენაკის N-2 საჯარო სკოლა
პარალელებს შორის ურთიერთდასწრების
შეფასება.
IV- ბ კლასი.
დამკვირვებელი: მეგი გრიგოლია.
დასაკვირვებელი: ლელა კოხია.
რას ვაკვირდებით? |
ჩანიშვნა (ჰქონდა თუ არა ამას ადგილი) |
კომენტარი/უკუკავშირი/კითხვა |
ყველა მოსწავლემ იცის, თუ რა კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობს
(სასწავლო პროცესის მართვა) |
მასწავლებელმა ისევ თავიდან გაანცო კომპლექსური დავალების პირობა
მოსწავლეებს, გააცნო შეფასების კრიტერიუმები. |
|
სწავლა-სწავლების პროცესში მასწავლებელი ფასილიტაციას უწევს მოსწავლეების
მხრიდან კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობის პროცესს (სასწავლო პროცესის მართვა) |
ü |
მასწავლებელი ასრულებდა ფასილიტატორის როლს. |
მკაფიოა რა შუალედურ და გრძელვადიან მიზანს ემსახურება სასწავლო პროცესი
(სწავლა-სწავლების მიზნები) |
ü |
გაკვეთილის მიმდინარეობის პროცესში მასწავლებლის მხრიდან გზადაგზა
ხდებოდა შეხსენება იმისა, თუ რა შუალედური და გრძელვადიანი მიზნების შესრულება მოუწევდათ
მოსწავლეებს. |
შეფასება ორიენტირებულია მოსწავლის მიღწევების აღწერაზე და არა ხარვეზების
მარკირებაზე (შეფასება) |
|
შეფასების კრიტერიუმებზე დაყრდნობით ხდებოდა მოსწავლეთა შეფასება. |
სასწავლო რესურსები მორგებულია მოსწავლეების ინდივიდუალურ საჭიროებებს
/ კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობის (რესურსები) |
ü |
რესურსები საწიროებისამებს
გამოიყენებოდა მასწავლებლის მხრიდან, რომელიც მორგებული იყო კომპლექსური დავალების
მიზნებს. |
მოსწავლე პასიური მსმენელია, თუ აქტიურ შემოქმედებით პროცესებშია
ჩართული? (პრინციპი 1 - აქტიური სწავლა) |
ü |
მოსწავლეები აქტიურობდნენ. |
ახალი მასალა მოსწავლეს სათანადო დამუშავების გარეშე მიეწოდება, თუ
ყურადღება ექცევა მის თანდათანობით მიყვანას ახალ ცოდნამდე, ნაცნობ კონტექსტებზე
დაყრდნობით?
(პრინციპი 2 - წინარე ცოდნაზე დაყრდნობით
ახალი ცოდნის კონსტრუირება) |
ü |
ახალი მასალა მოსწავლეებს მიეწოდებოდათ ძველ ცოდნაზე დაყრდნობით.
ისინი აგებდნენ ახალს ნაცნობ კონტექსტზე დაფუძნებით. |
მოსწავლე იძენს ფრაგმენტულ ცოდნას, თუ ხდება სხვადასხვა ცოდნათა ურთიერთდაკავშირება?
(პრინციპი 3 - ცოდნის ორგანიზება და ურთიერთდაკავშირება) |
ü |
ხდებოდა სხვადასხვა საგნის ცოდნათა დაკავშირება. |
აქცენტი კეთდება მხოლოდ იმაზე - რას სწავლობს მოსწავლე, თუ ყურადღება
მახვილდება სწავლის რა სტრატეგიებს იყენებს იგი? (პრინციპი 4 -სწავლის
სწავლა) |
ü |
სასწავლო მიზანს მორგებული აქტივობები ,სტრატეგიები სწორად იყო შერჩეული
მოსწავლეთა ინტერესებზე. |
აქცენტი მხოლოდ დამახსოვრებაზე კეთდება, თუ მნიშვნელოვანი ადგილი
ეთმობა სასწავლო მასალის რეალურ ცხოვრებასთან/ცხოვრებისეულ კონტექსტებთან დაკავშირებას (პრინციპი 5 - ცოდნის სამი კატეგორია) |
ü |
მოსწავლეები აკავშირებდენენ ცოდნას ცხოვრებისეულ გამოცდილებასთან.
|
ცხრილი 2.
კომპლექსური დავალება
After-Action Form: სკოლა : სსიპ ჟიული შარტავას სახელობის ქ.სენაკის N-2 საჯარო სკოლა. დამკვირვებელი: მეგი გრიგოლია.
დასაკვირვებელი მასწავლებელი: ლელა კოხია. |
რა და როგორ უნდა მომხადრიყო? |
გაკვეთილი წარიმართა მიზნის შესაბამისად. მოსწავლეები
გავიდნენ ე.ს.გ შედეგებზე.
|
რა მოხდა? |
დაგეგმილი აქტივობები
წარიმართა ეტაპობრივად, სადაც ფასილიტატორის როლს ასრულებდა მასწავლებელი.
|
რით შეიძლება აიხსნას სხვაობა მომხდარსა
და დაგეგმილს შორის? |
გაკვეთილზე სხვაობა
არ მომხდარა.
|
რა უნდა გაკეთდეს მომავალში სხვანაირად? |
მასწავლებელმა აღნიშნა
რომ ის მიუყვება მატრიცას , რომელიც არის ექსპერტების მიერ შედგენილი და ენდობა პროფესიონალებს.
|
დამატებითი კომენტარი |
წარმატებები მე-4 ბ
კლასს.
|
No comments:
Post a Comment