კურიკულუმები ქართულში




II -კლასის ქართულის კურიკულუმი





II -კლასის ქართულის მატრიცა





1-ელი კლასი.  ქართულის კურიკულუმი 

https://docs.google.com/document/d/1wj0QEjmGQ1hWvW_0bGxNTbMTTvtuhnS8/edit?usp=sharing&ouid=103133061171493999908&rtpof=true&sd=true


1-ელი კლასი.  ქართულის მატრიცა  

https://docs.google.com/document/d/1ATdCKulQclhKI2eIp3OFjKDsR5kE-DWH/edit?usp=sharing&ouid=103133061171493999908&rtpof=true&sd=true



1-ელი კლასი.  ქართულის  შეფასების კრიტერიუმები

https://docs.google.com/document/d/1C4dI5WRuPAZuBuWvn4QbriTMypVjzyb2/edit?usp=sharing&ouid=103133061171493999908&rtpof=true&sd=true



მე-4 კლასი. ქართული ენა და ლიტერატურა.

https://docs.google.com/docuელი ment/d/1ha362mE3uA_8MRRyzsxVu3EejtdmybSb/edit?usp=sharing&ouid=103133061171493999908&rtpof=true&sd=true


მე-3 კლასი. ქართული 

https://docs.google.com/document/d/1CLS8RAzhABr0TeSvUr264wbN3X-Fc_Je/edit?usp=sharing&ouid=103133061171493999908&rtpof=true&sd=true


სასწავლო წელი -  2021-2022

სსიპ ჟიული შარტავას სახელობის ქ.სენაკის N-2 საჯარო სკოლა

კათედრა - დაწყებითი

საგანი - ქართული

კლასი- III-ა , III-ბ 

თვე

თავი

 

 

 

თემა

საკითხი/ საკითხები

 

კომპლექსური დავალება

 

სექტემბერი

2 კვირა

 

 

 

 

 

 

ზაფხულის              შთაბეჭდილებები

 

 

 

 

 

არდადეგები. მოგონებები

 

დ. ქართველიშვილი „ფრანი“

 

კონფლიქტი. თამაში

გ. შატბერაშვილი „ონავრები“

 

თამაში, გართობა, მეგობრობა.

ნ. ნაკაშიძე „ანო და მანო“

 

 

ზაფხულის სურათი. მოგონებები.

ვაჟა-ფშაველა „ზაფხულის სიზმარი“

 

 

ოქტომბერი

3-4 კვირა

 

 

 

 

ოქროსფერი შემოდგომა

წელიწადის დროები

ნ. სუხიტაშვილი „შემოდგომის ესკიზი“

 

შემოდგომის ფერები

მურმან ლებანიძე „ჭრელაჭრულა ქარი“

 

ზრუნვა,შრომისმოყვარეობა

ნ.ბეზარაშვილი „გორგომიჭელა“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

დაკვირვებულობა

ნ.კაციაშვილი „ოქტომბერი“

 

დაკვირვებულობა

გალაქტიონ ტაბიძე „ნაზი შემოდგომა“

 

 ცოდნა სინათლეა

 

 

 

 

 

 

 

 

საზრიანობა,დაფიქრება.

ი.იაშვილი „ყველაზე მნიშვნელოვანი რამ“

 

გონებამახვილობა, საზრიანობა.

პლუტარქე „მაკედონელი და ბუცეფალი“

 

გონიერება

ალექსანდრე მაკედინელი

 

საუკეთესო თვისებების აღმოჩენა

ხალხური „კაცი ფასდება ცოდნით“

 

საზრიანობა, გონიერება

იგავი „სამი მოწაფე“

 

საზრიანობა

ჯ.როდარი „მწიფე ცა“

 

აშენე და ამშვენე

უსაქმურობა,ყბედობა.

ჭ.ამირეჯიბი „დროის ფასი“

 

სიკეთე, დახმარება

ნ.გელაშვილი „წინწკლებიანი მუსტანგერი“

 

 

 

 

 

 

 

ნოემბერი

3-4 კვირა

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

აშენე და ამშვენე

 

 

 

პროფესია, ცოდნა. ხელობა.

 

ნ.ბოკუჩავა „პურის ფული“

 

სამშობლო

ნ.ნიქაბაძე „ეს ქალაქი ვისია“

 

 

სიკეთის გაკვეთილი

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

კონფიქტი,საზრიანობა.

ი.გოგებაშვილის მიხ.“მეტოქის დახმარება“

 

სინანული, ზრუნვა, სიკეთე

ი.გოგებაშვილის მიხ. „ გულკეთილი ქვრივი“

1.პერსონაჟის ხედვის კუთხე. გულკეთილი ქვრივის (მეზობლის)ჩანაწერის შექმნა.


მეგობრობა

ი.ევდოშვილი „გულითადი მეგობარი“

 

ამპარტავნობა,სიამაყე,მეგობრობა

ო.სურგულაძე „დედაბოძი“

 

ვაჟკაცობა, მზრუნველობა.

 ვაჟა-ფშაველა „ის კი არ არი ბიჭობა“

 

სტუმარ-მასპინძლობა

ს.ს ორბელიანი „ენით დაკოდილი“

 

ურთიერთობა, ჭორიკნობა, ტყუილი

 

 

 

 

ქ. ჭილაშვილი „ენაჭარტალა“

 

 

 

დეკემბერი

3-4 კვირა

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ზამთარი-მხატვარი

ზამთრის სურათი

 

 ნ. სუხიტაშვილი  „ზამთრის გრძელი ღამეები“

 

წელიწადის დროები

მ.მაჭავარიანი „აცივდა“

 

მარტოობა, სევდა, დარდი, წუხილი

მ. ბოლქვაძე „სახლი“

 

ტრადიციები, დღესასწაულის აღნიშვნა

 

გ.შატბერაშვილი „ასე ტკბილად დამიბერდი“

 

წელიწადის დროები

 

„ფიფქები“

 

ბუნების აღწერა

პ.იაშვილი „ზამთარი“

 

ბალეტი

 

 

მაკნატუნა  (ბალეტის მოკლე შინაარსი)

 

 

იანვარი

2 კვირა

 

 

 

ზღაპარ იყო

მოხერხებულობა

ხალხური ზღაპარი „ჭინჭრაქა“

 

სევდა, დარდი.

ქ.დოლიძე „იყო და არა იყო რა’

 

სახიფათო ამბები. უჩვეულო მოგზაურობა

ჰ.ქ.ანდრესენი“კალის ჯარისკაცი“

 

 

 

 

 

 

თებერვალი

3-4 კვირა

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

მწვანე პლანეტა

 

 

 

 

 

 

 

 

 

გარემოზე ზრუნვა

ხალხური „ტყეებს ნუ ჩეხავ“

 

მითი

ადგილის დედა და მინდორთ ბატონის ასული (მითი)

 

ბუნებაზე ზრუნვა

 ვაჟა-ფშაველა „ბუნების წიაღში“

 

სიკეთე, ადამიანი და ბუნება.

რ.ინანიშვილი „ჩიტუნიას ლოცვა“

 

ბუნება და მცენარეები

 გ.ტოგონიძე „ბალახის სიმღერა“

 

 

მწვანე დედამიწა და მისი სიკეთე

ტყის მრავალფეროვნება

 

გაზაფხული-სილამაზის გამარჯვება

წელიწადის დროები

ნ.სუხუტაშვილი „გაზაფხული“

 

წელიწადის დროები

ვაჟა-ფშაველა „გაზაფხული“

 

ტრადიციები

ყვავილთა დღესასწაული

 

მარტი

 2 კვირა

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

გაზაფხული სილამაზის გამარჯვება

 

 

 

დედა-შვილური დარიგება

 

ვაჟა-ფშაველა „შვლის ნუკრის ნაამბობი“

 

ფრინველთა სევდა

შიო მღვიმელი „შაშვი“

 

წელიწადის დროები

მ.ბოლქვაძე „ვის მოჰყავს გაზაფხული“

 

 

საქართველოო ლამაზო

სამშობლოს სიყვარული, სევდა , დარდი

 

გ.ტოგონიძე „იამ რა უთხრა ვარდსაო“

 

საქართველოს ღისშესანიშნავი ადგილები, მრავალფეროვანი ბუნება

ტ.ჭანტურია „სამშობლო“

1.ტექსტი. (ტექსტის გაგება ინტერპრეტირება)

პერსონაჟის რუკის შევსება;

2.ფუნქციური სამეტყველო ქმედება (საქართველოს რომელიმე კუთხის წარდგენა) ბუკლეტის შექმნა.  დანართი 2.

აპრილი

3-4 კვირა

 

 

 

 

 

 

 

 

 

საქართველოო ლამაზო

სამშობლოს სიყვარული

ნ. შამანაძე „ყველაზე ლამაზი“

 

საქართველოს წარსული

ქართლის პირველი მეფე ფარნავაზი

 

კალიგრაფია

ქართული დამწერლობა. კლიგრაფიის კონკურსი

 

წიგნების სამყაროში

მეგობრობა

ა.სულაკაური „სალამურას თავგადასავალი“

 

მფლობელობა

ანტუან-დე-სენტ ეგზიუპერი „პატარა უფლისწული“

 

გართობა, მეგობრობა

ა.ლინდგრენი „პეპი გრძელი წინდა“

 

მაისი

3-4 კვირა

 

 

 

დიდი თამაშის დღე

შრომა, გართობა, მეგობრობა.

რ.ინანიშვილი „მინდორი“

 

თავგადასავალი

ჯ.როდარი „ალისა ქარისა“

 

მეჯლისი-ლხინი

ნ.გელაშვილი „ახლად გაჩენილი ქვეყნის ამბავი“

 

ივნისი

2 კვირა

 

თამაში-გართობა

გაცნობა ანუ დიდი თამაშის დღე

ცოდნის  შეჯამება

 

       




მშობლის ბარათი. 

საგანი  - ქართული ენა და ლიტერატურა

კლასი - მე-3

ტექსტი - ი.გოგებაშვილი „გულკეთილი ქვრივი“

საკითხი - მოთხრობა  ,,გულკეთილი ქვრივის“ პერსონაჟის (მეზობლის)  დღიურის ჩანაწერის  შექმნა.

 

სამიზნე ცნება

ტექსტი - დღიური

შედეგები: I 2;  I 3; I 4; I 5; I 6; I. 7; I. 8; I. 9; I. 12; I. 13; I. 14; I. 15

დღიურის შექმნა

 

გაიხსენე მოთხრობა „გულკეთილი ქვრივი“,   მოირგე მეზობლის როლი  და შექმენი სამი  ჩანაწერი დღიურისთვის. ერთი უნდა იყოს იმ ღამის ჩანაწერი, როცა მეზობელმა რუს მიმართულება შეუცვალა; მეორე  - ერთ-ერთი დღის, როცა ქვრივი მის ცოლს უვლიდა, მესამე კი - იმ დღისა, როცა ქვრივს სიმინდი  მიუტანა და ბოდიში მოუხადა.

 

 

ნაშრომში ხაზგასმით წარმოაჩინე:

 

·        ნაწარმოებში გადმოცემული ამბები/მოვლენებ, სხვა პერსონაჟები არჩეული პერსონაჟის - მეზობლის  ხედვის პერსპექტივიდან;

 

·        პერსონაჟის განცდები ,        ემოციები , ფიქრები გაითვალისწინე  დღიურის ჟანრული მახასიათებლები.

 

·         პერსონაჟის დამოკიდებულება ტექსტის დედააზრის მიმართ.

ნაშრომის  პრეზენტაციისას წარმოაჩინე:

 

·        რა სტრატეგიები გამოიყენე  ტექსტის გასაგებად?

·        რა სტრატეგიები გამოიყენე დედააზრის აღმოსაჩენად?

·        ტექსტის რომელი  მინიშნებები დაგეხმარა პერსონაჟის ემოციებისა და გრძნობების ამოსაცნობად?

·        რატომ ფიქრობ, რომ შენ მიერ შექმნილი ტექსტი დღიურია?

·        რა სტრატეგიები გამოიყენე  დღიურის შესაქმნელად?

რესურსები: 1. ი.გოგებაშვილი - გულკეთილი ქვრივი


     ი.გოგებაშვილის მიხედვით „გულკეთილი ქვრივი“

   1. პერსონაჟის ხედვის კუთხე. გულკეთილი ქვრივის (მეზობლის)ჩანაწერის შექმნა

   

 

საგანი:     ქართული ენა და ლიტერატურა

ძირითადი რესურსი/ტექსტი/:  „გულკეთილი  ქვრივი“ იაკობ გოგებაშვილი

დამატებით რესურსი:

თემა:  სიკეთე

შესაძლო დამატებითი თემატიკა:

კლასი:  მესამე

 საათების სავარაუდო რაოდენობა:

სკოლა:

პედაგოგი:

ავალება

ცნებები და ქვეცნებები

საკითხი

საკვანძო შეკითხვები

დღიურის ჩანაწერის შექმნა

 

ცნება- ტექსტი - დღიური

ქვეცნებები- პერსონაჟის ხედვის კუთხე, 

კითხვისა და წერის სტრატეგიები.

მოთხრობა  ,,გულკეთილი ქვრივის“ პერსონაჟის (მეზობლის)  დღიურის ჩანაწერის  შექმნა.

 

როგორ შევქმნა მეზობლის დღიური?

როგორ  წარმოვაჩინო პერსონაჟის ხედვის კუთხე

დღიურის ჩანაწერის მეშვეობით?

ამბის შეთხზვა მოთხრობის დედააზრის საფუძველზე

 

·         თხრობა,

·         სტრატეგიები: იდეების გენერირება; იდეების კატეგორიზება

·         ზედსართავი სახელის ხარისხის ფორმები

 

 

ამბის შედგენა   იმის შესახებ, თუ როგორ აჯობა სიკეთემ ბოროტებას. 

როგორ შევთხზა ამბავი მოთხრობის დედააზრის საფუძველზე?

როგორ გამოვიყენო თხრობისას ზედსართავი სახელის ხარისხის ფორმები?

 

 

 

სამიზნე ცნება  და მასთან დაკავშირებული  მკვიდრი წარმოდგენები

 

საკითხი-მოთხრობა“ გულკეთილი ქვრივის“ პერსონაჟის ( მეზობლის)  დღიურის ჩანაწერის  შექმნა.

 

საკვანძო შეკითხვები

როგორ შევქმნა მეზობლის დღიური?

როგორ  წარმოვაჩინო პერსონაჟის ხედვის კუთხე

დღიურის ჩანაწერის მეშვეობით?

კომპლექსური დავალებები

(1) ტექსტი

(შედეგები: I 2;  I 3; I 4; I 5; I 6; I. 7; I. 8; I. 9; I. 12; I. 13; I. 14; I. 15)

 

1.              ტექსტის მეშვეობით ავტორი გვიზიარებს თავის სათქმელს, რომელიც ჩვენს ცხოვრებას უკავშირდება.

 

2.              ტექსტში პირდაპირ ან არაპირდაპირ მოცემული მინიშნებების  საფუძველზე შესაძლებელია ტექსტის სიღრმისეულად, ახლებურად გააზრება, ახალი კუთხით წარმოჩენა.

 

3.              ტექსტის გასაგებად/შესაქმნელად მნიშვნელოვანია სტრატეგიების აღმოჩენა და გამრავალფეროვნება.

4.              ტექსტი  შეიძლება იყოს:

1.   დღიური

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

კომპლექსური დავალების დამუშავების ეტაპები (აქტივობები, რესურსები)

 

ეტაპი 1. მოსწავლეებისთვის კომპლექსური დავალების/დავალებების პირობისგაცნობა

  • დაგიწერით თუ არა ვინმეს დღიური? გაგიკეთებიათ თუ არა პირადი ჩანაწერები? ან იცით თუ არა ვინმე, ვინც დღიურში ჩანაწერებს აკეთებს?
  • როგორ ფიქრობთ, რატომ უნდებათ ადამიანებს პირადი ჩანაწერების კეთება?
  • ახსენით თქვენი სიტყვებით, რას მოითხოვს დავალება?
  • რა ცოდნა-გამოცდილება გამოგადგებათ?
  • რისი შესწავლა დაგჭირდებათ?
  • თქვენი აზრით, რა გაგიადვილდებათ, რა გაგიძნელდებათ?
  • რაში დაგჭირდებათ დახმარება?

 

 

ეტაპი 2.  კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობა, დავალების წარდგენა

ნაბიჯი 1.რა სტრატეგიები გამოიყენე ტექსტის უკეთ გასაგებად (ტ. 3);

 

ა) რა სტრატეგიები გამოვიყენო ტექსტის შინაარსის აღმოსაჩენად?

 

 

შესაძლო რესურსები და  აქტივობები[1]:

რესურსები/აქტივობები

რესურსი- „ გულკეთილი ქვრივი“

აქტივობა1. პირველადი მინიშნებების (სათაურის, ილუსტრაციები)  საფუძველზე ვარაუდების გამოთქმა.

აქტივობა  2. კითხვა პაუზებით ( იხ. დანართი 1)

აქტივობა 3. კითხვებზე პასუხი კითხვის სტრატეგიების გათვალისწინებით.

 

სამიზნე ცოდნის (დეკლარატიული, პირობისეული, პროცედურული) კონსტრუირებაზეორიენტირებულიშეკითხვები

ვეცნება:

კითხვის სტრატეგიები

Ø  როგორ ადამიანს ვეძახით გულკეთილს?

Ø  რას გეუბნება მოთხრობის სათაური, ილუსტრაცია?

Ø  როგორ ფიქრობ, რა მოხდება შემდეგ? რა მინიშნებები დაგეხმარა? გამართლდა თუ არა შენი ვარაუდი?

Ø  ვინ წაიყვანა ქვრივმა ბაღის მოსარწყავად?

Ø  წელიწადის რა დროს ხდება მოქმედება?

Ø  რატომ გაუშვა ქვრივმა შვილი ნათესავებში?

Ø  რას იგრძნობდა მეზობელი, როცა ქვრივმა  დახმარების ხელი გაუწოდა?

რა ხერხი გამოიყენე კითხვებზე პასუხის გასაცემად?

§   პასუხი პირდაპირ მოიძიე ტექსტში?

§   ერთმანეთს დაუკავშირე მინიშნებები და გამოვიტანე დასკვნა?

§   მინიშნებები დაუკავშირე შენს ცოდნას, გამოცდილებას და გამოიტანე დასკვნა?

Ø  რომელი სტრატეგია დაგეხმარა ყველაზე მეტად მოთხრობის  შინაარსის აღმოჩენაში?

Ø  როგორ ფიქრობთ, რას გრძნობს ადამიანი, როდესაც საკუთარ შეცდომას მიხვდება? როდის აწუხებს ადამიანს სინდისი? გქონიათ თუ არა ასეთი შემთხვევა?

 

 

 

 

 

ბ) რა სტრატეგიები გამოვიყენო უცნობი სიტყვების გასაგებად და ასათვისებლად?  რა სრატეგიები გამოვიყენე კითხვაში გასაწაფად

 

რესურსები/აქტივობები

რესურსი 1. სქემა სიტყვის გამომძიებლისთვის

 

სიტყვა

 

 

მე ვფიქრობ

ტექსტი მეუბნება

ლექსიკონი ამბობს

მოყვარე

 

 

 

სარჩო

 

 

 

გაიგულა

 

 

 

სახადი

 

 

 

 

აქტივობა 1. სიტყვის გამომძიებლის სქემის შევსება

აქტივობა 2. უცნობი სიტყვების გამოყენებით ვრცელი წინადადებების შედგენა.

აქტივობა 3. ტექსტის ეპიზოდის გამომსახველობით წაკითხვა.

 

 

 

 

 

სამიზნე ცოდნის (დეკლარატიული, პირობისეული, პროცედურული) კონსტრუირებაზე ორიენტირებული შეკითხვები

ვეცნება:

კითხვის სტრატეგიები

Ø  როგორ ამოვიცნო უცნობი სიტყვების მნიშვნელობა კონტექსზე დაყრდნობით?

Ø  როგორ მოვიძიო სიტყვები ლექსიკონში?

Ø  რატომ არის მნიშვნელოვანი ტექსტში უცნობი

სიტყვების გაგება?

Ø  როგორ დავიმახსოვრო ახლადშესწავლილი

 სიტყვები?

 

Ø  რატომ არის მნიშვნელოვანი სასვენი ნიშნების წინასწარ დანახვა?

Ø  როგორ დავიცვა პაუზები, როგორ ვმართო

ინტონაცია?

Ø  როგორ გამოვხატო მთხრობელის   გრძნობები, ემოციები?

Ø  როგორ მოვახდინო მსმენელზე

შთაბეჭდილება?

 

 

 

 

ნაბიჯი 2. რა სტრატეგიები გამოვიყენე მოთხრობის დედააზრის ამოსაცნობად?(ტ. 1,3)

 

რესურსი 1.გულკეთილი ქვრივი

აქტივობა 1. დედააზრის ამოცნობა, აზრთა გაცვლა-გამოცვლა,  ტექსტთან მიბრუნება მინიშნებზე დასაკვირვებლად.

 

სამიზნე ცოდნის (დეკლარატიული, პირობისეული, პროცედურული) კონსტრუირებაზე ორიენტირებული შეკითხვები

ვეცნება:

კითხვის სტრატეგია

 

 

  • რა დეტალებზე ამახვილებს ავტორი ყურადღებას სანამ პერსონაჟს (მეზობელს) შემოიყვანს მოთხრობაში?რატომ?
  • რა  მნიშვნელობა აქვს დეტალებს  ან კონკრეტულ ინფორმაციას ტექსტის მთავარი იდეის/საკითხის გაგებისთვის?
  • რისი თქმა უნდოდა ამ მოთხრობის  ავტორს?  რატომ ფიქრობ ასე?

 

  • ვის აქვს განსხვავებული ვარიანტი?
  • ვის რა მაგალითები გახსენდებათ თქვენი ცხოვრებიდან, წაკითხული წიგნებიდან, ნანახი მულტფილმებიდან ან ფილმებიდან მოთხრობის დედააზრთან  დაკავშირებით?
  • თქვენი აზრით, რით და როგორ  უკავშირდება  ეს პერსონაჟი (მეზობელი )ტექსტის მთავარ სათქმელს?

 

ნაბიჯი 2. ტექსტის რომელი მინიშნებები დაგეხმარება პერსონაჟის ემოციებისა და გრძნობების ამოსაცნობად (ტ.2)

რესურსი- გულკეთილი ქვრივი

რესურსი- პერსონაჟის   რუკა

როგორია მეზობლის დამოკიდებულება ქვრივის მიმართ ამბის დასაწყისში?

როგორია მისი დამოკიდებულება ამბის ბოლოს?

როგორ შეიცვალა მეზობელი?

რატომ შეიცვალა?

 

აქტივობა1. პერსონაჟის რუკის ერთობლივად შევსება დაფაზე (რესურსი 1)

აქტივობა 2. პერსონაჟის სკამი - ერთი მოირგებს მეზობლის როლს, მოემზადება თავის წარსადგენად, დანარჩენები კი მოამზადებენ შეკითხვებს;

 

 

 

სამიზნე ცოდნის (დეკლარატიული, პირობისეული, პროცედურული) კონსტრუირებაზე ორიენტირებული შეკითხვები

ვეცნება:

პერსონაჟი

  • რას გრძნობდა და რას ფიქრობდა მეზობელი, როცა  უყურებდა , როგორ მიუშვა წყალი ქვრივმა თავის ყანაში შვილთან ერთად? (აქტ. 1)
  • რას იგრძნობდა და რას იფიქრებდა პერსონაჟი მაშინ, როდესაც ქვრივი მთელი გულითა და სულით უვლიდა მის ცოლს?
  • რას იგრძნობდა პერსონაჟი, როცა ქვრივს სიმინდს გაუყოფდა და ბოდიშს მოუხდიდა ? რას ჩაწერდა იმ ღამეს თავის დღიურში?
  • როდის განიცდის ადამიანი სინდისის ქენჯნას?

 

  • როგორ წარმოვიდგინო თავი, როგორც მეზობელმა, რა მინიშნებები დამეხმარება ამაში? (აქტ. 2)
  • რა შეიძლება ვკითხო მეზობელს მის შინაგან სამყაროზე? ფიქრებზე, განცდებზე, ინტერესებზე?
  • რა შეიძლება ვკითხო მეზობელს მისი ცხობრების დეტალებზე? ( გიოცნებია  თუ არა? ყოფილხარ თუ არა?...) წინარე ვითარებასთან დაკავშირებულ სიტუაციაზე?
  • რა შეიძლება ვკითხოთ სხვა პერსონაჟის ( მაგ. ცოლთან) ურთიერთობის შესახებ?
  • შეიცვალა თუ არა შენი  დამოკიდებულება მის მიმართ?
  • შეიცვლებოდა თუ არა პერსონაჟის ცხოვრება? რატომ?

 

 

 

 

ნაბიჯი 3. რატომ ფიქრობ, რომ შენი ნამუშევარი დღიურია? (დღი. 1, 2, 3)

 

 

რესურსი -დღიურის ნიმუშები (დანართი 2

რესურსი 1. დამხმარე ცხრილი დღიურის შესაქმნელად

 

ღამის ჩანაწერი, როცა მეზობელმა რუს მიმართულება შეუცვალა;

ერთ-ერთი დღის ჩანაწერი, როცა ქვრივი მის ცოლს უვლიდა

იმ დღის ჩანაწერი, როცა ქვრივს სიმინდი  მიუტანა და ბოდიში მოუხადა.

ამ დღესთან დაკავშირებით რა მნიშვნელოვანი და საჭირო   მინიშნებებია ტექსტში?

 

შერჩეულ დღესთან დაკავშირებით რა მნიშვნელოვანი და საჭირო   მინიშნებებია ტექსტში?

ამ დღესთან დაკავშირებით რა მნიშვნელოვანი და საჭირო   მინიშნებებია ტექსტში?

 

 

 

 

რესურსი 2.

= გასაუმჯობესებელია

= კარგია

 

 

 

მე

მასწავლებელი ან თანაკლასელი

დღიურში დაუფარავადაა გადმოცემული პერსონაჟის ემოციები, ფიქრები, დამოკიდებულებები სხვა პერსონაჟების -ცოლის, ქვრივის - მიმართ, მომხდარის მიმართ, საკუთარი ქცევის მიმართ, ახსნილია საკუთარი ქცევა

 

 

ჩანაწერების შინაარსი შეესაბამება ტექსტში მოცემულ მინიშნებებს.

 

 

მითითებულია დაწერის  თარიღი

 

 

  დასმულია სასვენი ნიშნები

 

 

გასაუმჯობესებელია:

-----------------------------------------------------------------  

---------------------------------------------------------------

 

 

აქტივობა 1. მოცემულ  ნიმუშებზე დაკვირვების გზით დღიურის არსებითი მახასიათებლების ამოცნობა (რესურსი 1)

აქტივობა 2. მოსამზადებელი სამუშაო -  ცხრილის შევსება 

აქტივობა 3. პირველადი ვარიანტის გაუმჯობესება კრიტერიუმების ბადეზე დაყრდნობით;

 

სამიზნე ცოდნის (დეკლარატიული, პირობისეული, პროცედურული) კონსტრუირებაზე ორიენტირებული შეკითხვები

ქვეცნება

წერის სტრატეგიები

ü   რომელ პირშია დღიური დაწერილი? (აქტ.1)

ü   რაზე ამახვილებს ყურადღებას დღიურის ავტორი?

ü   რამდენად გულწრფელად გადმოსცემს გრძნობებს, სურვილებს, ფიქრებს, ხსნის თავის ქცევას? საიდან ჩანს?

ü   რამდენად დაუფარავად გამოსცემს თავის დამოკიდებულებებს, შეფასებებს მომხდარის მიმართ, სხვა ადამიანების მიმართ? საიდან ჩანს?

ü   რომელ დღეს არის დაწერილი დღიურის ჩანაწერი?

ü   საიდან ჩანს?

ü   როგორ მიმართავს ანა ფრანკი დღიურს? რა დამოკიდებულება აქვს მის მიმართ? რატომ?

ü   რა საერთო აქვს დღიურის ამ ორ ჩანაწერს?

 

ü   რა ნაბიჯებს გადადგამთ  ტექსტის შესაქმნელად?

ü   რა თანმიმდევრობით?

 

ü   რა მინიშნებებს დაეყრდნობი პერსონაჟის როლის მოსარგებად ? (აქტ. 2)

ü    რა მინიშნებებს დაეყრდნობი დღიურის პირველი დღის დასაწერად? როგორ, რის მიხედვით შეარჩევ თარიღს?

ü   რა მინიშნებებს დაეყრდნობი დღიურის მეორე დღის დასაწერად? როგორ, რის მიხედვით შეარჩევ თარიღს?

ü   რა მინიშნებებს დაეყრდნობი დღიურის მესამე დღის დასაწერად? როგორ, რის მიხედვით შეარჩევ თარიღს?

ü   როგორ გააუმჯობესებ პირველად ნაწერს?

ü   რა კრიტერიუმებს გამოიყენებ ნაწერის  გასაუმჯობესებლად?

 

 

 

 

დღიურის წარდგენა

 

დავალების  წარდგენის პროცესში  დასასმელი კითხვების ბანკი (შეირჩევა საჭიროებისამებრ)

  • რატომ ფიქრობ, რომ შენ მიერ შექმნილი პროდუქტი ნამდვილად დღიურია?

 

  • აღწერე, რა ნაბიჯები გადადგი, რა თანამიმდევრობით;
  • რა დაბრკოლებებს წაააწყდი დავალებაზე მუშაობის პროცესში? როგორ გადაჭერი? რატომ ვერ გადაჭერი? როგორ მოიქცევი მომავალში, რომ მსგავსი პრობლემა გადაჭრა; რა გაგიძნელდა, რა გაგიადვილდა? რატომ?
  • მსგავსი ფორმის, ან შინაარსის დავალება სხვა დროს თუ შეგისრულებია? მსგავსი  სტრატეგიები გამოგიყენებია?
  • რა ძლიერი და სუსტი მხარეები გაქვს დავალების მოთხოვნებთან  მიმართებით? რამ  შეგიწყო  წინსვლაში ხელი? რამ შეგაფერხა?
  • შენი თანაკლასელის რომელმა ნაშრომმა მიიპყრო ყველაზე მეტად შენი ყურადღება? რატომ? რით?
  • რას გააკეთებდი განსხვავებულად,  ახლა რომ იწყებდე დავალებაზე მუშაობას?
  • როგორ/რა სტრატეგიების გამოყენებით  გააუმჯობესებდი  მიღწევებს/როგორ მიაღწევ უკეთეს შედეგს?

 

 

დავალება 1.

გაიხსენე მოთხრობა „გულკეთილი ქვრივი“,   მოირგე მეზობლის როლი  და შექმენი სამი  ჩანაწერი დღიურისთვის. ერთი უნდა იყოს იმ ღამის ჩანაწერი, როცა მეზობელმა რუს მიმართულება შეუცვალა; მეორე  - ერთ-ერთი დღის, როცა ქვრივი მის ცოლს უვლიდა, მესამე კი - იმ დღისა, როცა ქვრივს სიმინდი  მიუტანა და ბოდიში მოუხადა.

 

 

ნაშრომში ხაზგასმით წარმოაჩინე:

 

·         ნაწარმოებში გადმოცემული ამბები/მოვლენებ, სხვა პერსონაჟები არჩეული პერსონაჟის - მეზობლის  ხედვის პერსპექტივიდან;

 

·         პერსონაჟის განცდები ,        ემოციები , ფიქრები გაითვალისწინე  დღიურის ჟანრული მახასიათებლები.

 

·          პერსონაჟის დამოკიდებულება ტექსტის დედააზრის მიმართ.

ნაშრომის  პრეზენტაციისას წარმოაჩინე:

 

·         რა სტრატეგიები გამოიყენე  ტექსტის გასაგებად?( ტ. 3)

 

·         რა სტრატეგიები გამოიყენე დედააზრის აღმოსაჩენად?( ტ.1)

·         ტექსტის რომელი  მინიშნებები დაგეხმარა პერსონაჟის ემოციებისა და გრძნობების ამოსაცნობად?(ტ.2)

·         რატომ ფიქრობ, რომ შენ მიერ შექმნილი ტექსტი დღიურია? ( დღი 1, 2, 3)

·         რა სტრატეგიები გამოიყენე  დღიურის შესაქმნელად? ( ტ.3)

 

 

მაკროცნებები

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



მეთოდიკური დანართი

 

აქტივობების კონკრეტული ნიმუშები

 

დანართი 1. კითხვა პაუზებით მასწავლებლის მიერ. ვარაუდების სქემის  შევსება.

ყოველი ეპიზოდის წაკითხვამდე მოსწავლეები ავსებენ ვარაუდების ცხრილის პირველ ორ მონაცემს, ბოლო მონაცემს - წაკითხვის შემდეგ; მსჯელობენ მინიშნებებზე, რომლებსაც მიაქციეს/არ მიაქციეს ყურადღება.

 

ეპიზოდი 1.

·         როგორ ფიქრობ, რა მოხდება? ----------------------------------------------------

·         რატომ ფიქრობ ასე? რა მინიშნებებს ეყრდნობი?------------------------------

·         სინამდვილეში რა მოხდა? ------------------------------------------------------

ეპიზოდი 2.

·         როგორ ფიქრობ, რა მოხდება? ------------------------------------------------------

·         რატომ ფიქრობ ასე? რა მინიშნებებს ეყრდნობი?-- -------------------------------

·         სინამდვილეში რა მოხდა? ----------------------------------------------------------------

 

დანართი 2. ტექსტის გაფერადება. მოსწავლეები  მთხრობელისა და სხვადასხვა პერსონაჟის სიტყვებს  განსხვავებული ფერით მონიშნავენ, რათა როლური კითხვის დროს არ გაუჭირდეთ საკუთარი წინადადების  ამოცნობა და წაკითხვა.

 

 

·         დანართი 3. (დღიურის ნიმუშები)

 

      როცა დღე  უსიამოვნოდ იწყება,  დარწმუნებული ვარ, ასეც დასრულდება... ჰოდა, დღევანდელი დღეც ცუდი ემოციით  დაიწყო...  გამთენიისას ისეთი ხმით იჭექა, ახლაც შიშის ჟრუანტელი მივლის ...

ბავშვობიდან მეშინია ჭექა- ქუხილის,  სასაცილო დასანახი ვარ ამ დროს, საჩვენებელ თითებს ყურთან მაგრად ვიჭერ და ხმამაღლა ვმღერი, თან თვალებს ვხუჭავ რაც ძალი და ღონე მაქვს.  ეს ის „ბედნიერი“ შემთხვევაა, როცა მარტო ვარ,  არ მერიდება ემოციის  ახდილად გამოხატვის, ასე ბევრად მიიოლდება შიშთან გამკლავება. ჰოოო, როცა  სხვა ადამიანებიც არიან ჩემ გვერდით, აი, მაშინ რთულდება საქმე, ვითომ თავს ვაკონტროლებ, ვცდილობ სიმშვიდე შევინარჩუნო, თუმცა დიდი ნერვიულობის ფასად მიჯდება, ვინ იცის რამდენი ფერი ირევა ამ დროს ჩემს სახეზე...   ბუნების მოვლენებისადმი ასეთი შიში ბებიასგან მერგო საჩუქრად..... მახსოვს როგორ მამშვიდებდა, როცა მეშინოდა, თვითონ უარეს დღეში იყო, მე რას გამომაპარებდა....

ასეთი ფერდაკარგული, შეშინებული, საოცრად აფორიაქებული გამოვედი საძინებლიდან და ვცდილობდი,  განწყობა გამომეკეთებინა,  ვიფიქრე, ქუხილი რომ არ ყოფილიყო, ვერც ასე ადრიანად  გავიღვიძებდი-მეთქი.  ამ დილით კი შემეძლო  ნება- ნება  მოვწესრიგებულიყავი... მაგრამ, ჰაა,  ვინ გაცალა სიმშვიდე და სიამოვნება?!  წყალი არ არის! მორიგი „ სასიამოვნო „ ფაქტი! დარწმუნებული ვიყავი, სკოლაშიც  არ გამიმართლებდა დღეს,  ამიტომ დედას ვთხოვე, არ გავეშვი, უძილობა მოვიმიზეზე, მაგრამ როდის იყო, უფროსებს ჩვენი ესმოდათ. ...

 არაფერი გამომივიდა და გავუყევი სკოლის გზას, აი, სკოლაში კი, ჩემდა გასაოცრად,  მოვლენები  არაჩვეულებრივად განვითარდა. დღეს მასწავლებლებმაც შემაქეს, მეგობარმა“ ფოფითი“ მაჩუქა, ვარსკვლავის ფორმა აქვს , ძალიან რბილია, ზუსტად ისეთია,  როგორიც  მინდოდა, დიდი ხანია ვეძებ და ამ ფორმისა და ასეთი ფერის ვერსად ვნახე. ისე, რომ იცოდეთ „ფოფითი „ ნერვებს ამშვიდებს. ჰოდა მეც ავდგები და როცა  ქუხილი შემაშინებს  ჩემს საყვარელ სათამაშოს დავამშვიდებინებ თავს. 

     მგონი ყველაფერი დავწერე, რაც მინდოდა მეთქვა, ხვალ კარგი ამინდია. იმედია, დილაც სიხარულით დაიწყება და დღევანდელზე უკეთესი დღე მექნება...      

                                                                                 თბილისი. 5. 04  .2021 წ. ( თეკლა 10 წლის)

 

კვირა, 14 ივნისი, 1942

პარასკევს დილის ექვს საათზე გამეღვიძა. ეს გასაგებიცაა, ჩემი დაბადების დღე იყო. მაგრამ ასე ადრე ადგომის უფლება არ მქონდა და სანამ შვიდს თხუთმეტი დააკლდებოდა, ცნობისმოყვარეობა უნდა დამეოკებინა. მეტ ხანს ვეღარ გავძელი.გავიქეცი სასადილო ოთახში, სადაც ჩვენი პატარა კატა, მორჰენი, ძალზე ალერსიანად შემომეგება. რვა რომ დაიწყო, მშობლებს მივაკითხე და მათთან ერთად სასტუმრო ოთახში გავედი: მინდოდა, საჩუქრები მენახა და ამომელაგებინა. ყველაზე ადრე შენ დაგინახე, ჩემო დღიურო, და ეს მართლაც საუცხოო საჩუქარი იყო. დამხვდა აგრეთვე ვარდების თაიგული, კაქტუსი, ტყის ყაყაჩოს რამდენიმე შტო. ეს იყო ყვავილების პირველი სალამი, შემდეგ კი უფრო მეტი მომართვეს. მამამ და დედამ რა არ მაჩუქეს, მეგობრებმაც ძალზე გამანებივრეს. სხვათა შორის მივიღე «Camera Obscura»1, ( ბნელი კამერა (ლათ.) ჰოლანდიაში ძალიან გავრცელებული წიგნი. (შენიშვნა ყველგან მთარგმნელისაა) თავშესაქცევი და თავსამტვრევი სათამაშოები, უამრავი სასუსნავი, გულის ქინძისთავი, იოზეფ კოჰენის «ჰოლანდიური საგები და ლეგენდები», კიდევ ერთი მშვენიერი წიგნი: «დეზის საარდადეგებო მოგზაურობა მთებში» და ფული. ამ ფულით მერე ბერძნული და რომაული საგმირო თქმულებები ვიყიდე. შესანიშნავია! შემდეგ ლისიმ გამომიარა და სკოლაში წავედით. ჯერ მასწავლებლებსა და თანაკლასელებს კანფეტებით გავუმასპინძლდი 1, ( ასეთი წესია ჰოლანდიაში დაბადების დღეს) მერე სწავლას შევუდექით. ჯერ ეს იყოს. რა მიხარია, შენ რომ გამიჩნდი!

                                                                                                        ანა ( ანა ფრანკის დღიური)

No comments:

Post a Comment