კურიკულუმები მათემატიკაში.


II-კლასი.მათემატიკის კურიკულუმი.

https://drive.google.com/file/d/1Mb6cfiIMansQy-6b9qQ3oy-oip5x8TYr/view?usp=sharing


II-კლასი.მათემატიკის მატრიცა.

https://drive.google.com/file/d/1GxFK0iSVkCaE3jJ70QAQ75nRrDQ_Q6LJ/view?usp=sharing


1-ელი კლასი. მათემატიკის კურიკულუმი.

https://docs.google.com/document/d/1v0nwcp3hlisr_8lLOiVNF2PfzPjPm_fy/edit?usp=sharing&ouid=103133061171493999908&rtpof=true&sd=true

 

1-ელი კლასი. მათემატიკის  მატრიცა.

https://docs.google.com/document/d/1iq9ayg2iP-wWmC-8wS16m1k6l5oN5-4K/edit?usp=sharing&ouid=103133061171493999908&rtpof=true&sd=true


1-ელი კლასი. მათემატიკის შეფასების რუბრიკა.

https://docs.google.com/document/d/1SsGAozmfbJKnqPXS5XWsG5kMatozDlCz/edit?usp=sharing&ouid=103133061171493999908&rtpof=true&sd=true



მე-4 კლასი. მათემატიკა .

https://docs.google.com/document/d/1KQK46WxTFJvBU9OSo9JhPNG3x0kP8dnn/edit?usp=sharing&ouid=103133061171493999908&rtpof=true&sd=true




  მე-3 კლასი.მათემატიკა.

https://docs.google.com/document/d/1rdD26TZYaZDR9ZqnENeXlu2Z1TwpSRQn/edit?usp=sharing&ouid=103133061171493999908&rtpof=true&sd=true


სასწავლო წელი -  2021-2022

სსიპ ჟიული შარტავას სახელობის ქ.სენაკის N-2 საჯარო სკოლა

კათედრა - დაწყებითი I-IV

საგანი -მათემატიკა

კლასი:  III-ა , III-ბ

 

თვე

თემა

 

 

საკითხი/ საკითხები

ქვეცნება/ქვეცნებები

კომპლექსური დავალება

 

 

 

 

 

 

სექტემბერი

2 კვირა

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ოქტომბერი

2 კვირა

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ნოემბერი

2 კვირა

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

დეკემბერი

3 -4 კვირა

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

რიცხვები და თანრიგები

 

 

 

 

 

 

 

მოქმედებები რიცხვებზე

 

 

რიცხვები 100-მდე

v  ვკითხულობთ და გამოვსახავთ  რიცხვებს

v  ვადარებთ რიცხვებს

v  დავასახელოთ უახლოესი ათეული , ოცეული

v  ვიყენებთ თვლას

ü   ვკრებთ ორნიშნა      რიცხვებს

ü   ვაკლებთ სხვადასხვა ხერხით

ü   ვაკლებთ ქვეშმიწერით

ü   შეკრებისა და გამოკლების ხერხები

ü   ვიპოვოთ შეკრებისა და გამოკლების უცნობი წევრი

ü   გამეორება

 

 

 

 

 

 

 

გეომეტრიული ობიექტები|ორიენტირება სივრცეში

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ზომა და გაზომვის საშუალებები

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

მოქმედებები რიცხვებზე

 

 

ფიგურები

v  ვისაუბროთ ბრტყელ ფიგურებზე

v  დავასახელოთ ფიგურები ასოების გამოყენებით

v  შევადგინოთ ფიგურა

v  სივრცული ფიგურები

v  მიმდევრობა

v  შევადაროთ მიმდევრობები

v  გამეორება

v  მე-2 თავის შემაჯამებელი ამოცანები

 

 

 

 სიგრძის ერთეულები

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

მისალოცი ბარათის დამზადება თანაკლასელისათვის, ბარათის  გაფორმება  კანტით (ფერადი თოკით)

დანართი 1.

 

III-ა , III-ბ კლასი

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

100-ზე მეტი რიცხვები. რიცხვების შეკრება და გამოკლება

 

 

v  ვკითხულობთ და გამოვსახავთ რიცხვებს

v  1000-ზე მეტი რიცხვები

v  რამდენ ასეულს შეიცავს

რამდენი ათეულია რიცხვში?

v  ვადარებთ რიცხვებს

v  ვადარებთ და ვალაგებთ რიცხვებს

 

 

v  ვითვლით ათეულებით, ასეულებით

v  დავასახელოთ უახლოესი ათეული, ასეული.

v  გამეორება

v  შევკრიბოთ ასეულები, შევკრიბოთ ათასეულები

v  შევკრიბოთ ქვეშმიწერით, გვიწევს ათეულის გამოყოფა

v  შევკრიბოთ ქვეშმიწერით, გამოვყოფთ ასეულს, ათეულს.

v  გამოვაკლოთ ასეულები, გამოვაკლოთ ათასეულები.

 

 

იანვარი

2 კვირა

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

თებერვალი

3-4 კვირა

 

 

მოქმედებები რიცხვებზე

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

მოქმედებები რიცხვებზე

v  გამოვაკლოთ ქვეშმიწერით

v  ზეპირი ანგარიშის ხერხები

v  ვაგრძელებთ ზეპირი ანგარიშის ხერხების განხილვას

v  შევადაროთ რიცხვითი გამოსახულებების მნიშვნელობები.

v  შესაბამისობა

v  რიცხვების გამოყენების მაგალთები

v  შეკრებისა და გამოკლების უცნობი წევრების პოვნა

v  მე-3 თავის შემაჯამებელი ამოცანები

 

 

  

2 კვირა

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

მონაცემთა ანალიზი

 

მონაცემთა ანალიზი

v  მონაცემთა ამოკრება ტექსტიდან

v  მონაცემთა შეგროვების მაგალითები

v  მონაცემთა დაჯგუფება

v  შევადაროთ და აღვწეროთ ცხრილი

v  პიქტოგრამა

v  შემაჯამებელი ამოცანები

 

 

თევზების აღრიცხვა

დანართი N2

 

  III-ა , III-ბ  კლასი

 

 

 

აპრილი

3-4 კვირა

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

კანონზომიერება

 

 

 

 

 

 

 

 

რიცხვების გამრავლება და გაყოფა

v  რიცხვების გამრავლება

v  ვიყენებთ მართკუთხოვან ცხრილს გამრავლებისას

გამრავლების თვისება

v  რიცხვების გაყოფა

v  ვიყენებთ 2-ზე გამრავლებას

v  ვიყენებთ 2-ზე გაყოფას.

v  გავამრავლოთ 5-ზე

v  გავყოთ 5-ზე

 

 

 

მაისი

3-4 კვირა

 

კანონზომიერება

 

v  გავამრავლოთ 10-ზე , გავყოთ 10-ზე

v  გავამრავლოთ 1-ზე, გავამრავლოთ 0-ზე

v  გავამრავლოთ 3-ზე, გავყოთ 3-ზე

v  გავამრავლოთ 4-ზე, გავყოთ 4-ზე

v  შევადგინოთ გამრავლების ცხრილი

v  შევადგინოთ რიცხვითი გამოსახულება,ვიპოვოთ რიცხვითი გამოსახულების მნიშვნელობა

 

 

ივნისი

2 კვირა

 

კანონზომიერება

v  ვიპოვოთ გამრავლების და გაყოფის უცნობი წევრი

v  გამეორება

v  შემაჯამებელი ამოცანები

 




















































მიმართულება :გეომეტრია

სასწავლო თემა:ზომა , ზომის ერთეულები და გაზომვის საშუალებები

 

სამიზნე ცნება: ზომა , ზომის ერთეულები და გაზომვის საშუალებები

მაკრო ცნება:

 

კლასი: 3

დრო: 2 კვირა

საკითხები:

ü  ფიგურათა წრფივი ზომები . მანძილი

ü  სიგრძის საზომი ერთეული

 

საკვანძო კითხვები:

 

როგორ შეიძლება გაზომვების შესრულება და ზუსტი შედეგების მიღება ?

დავალების პირობა:

 

კომპლექსური დავალება:

 

 

 

მასწავლებელმა დაავალა მოსწავლეებს მისალოცი ბარათის დამზადება თანაკლასელისათვის, ბარათი უნდა გაეფორმებინა  კანტით (ფერადი თოკით)

 

 

იამ და გიამ ერთი და იგივე თოკი გადაზომეს მტკაველებით. იას თოკი 6 მტკაველი გამოვიდა ,გიასი-4. ამ თოკით ბავშვებმა  ორ წერილს (რომელსაც კვადრატის და სამკუთხედის ფორმა აქვს) უნდა შემოავლონ კანტი. დაეხმარეთ მეგობრებს შეასრულონ ეს დავალება.

შენი დავალებაა:

1) რამდენი მტკაველით მეტი მიიღო იამ გიასთან შედარებით?

2) რამდენით მეტი მტკაველი გამოუვიდოდა იას გიოსთან შედარებით, თუ 2-ჯერ მეტი სიგრძის თოკს გაზომავდნენ?

3) რამდენით მეტი მტკაველი გამოუვიდოდა იას გიოსთან შედარებით, თუ 2-ჯერ მოკლე თოკს გაზომავდნენ?

4) რომელ ბავშვს აქვს უფრო დიდი ზომის მტკაველი?

5)თქვენი აზრით , რატომ მიიღეს ბავშვებმა სხვადასხვა შედეგი ერთიდაიგივე  თოკის ზომვისას?

6) რა არის საჭირო იმისათვის , რომ შევადაროთ ორი საგნის სიგრძე?

7) თოკის სიგრძე 60სმ-ია.  გამოსახეთ თოკის სიგრძე მილიმეტრებში.დეციმეტრებში.

8)რამდენი სანტიმეტრია გიას ერთი მტკაველი?

იას ერთი მტკაველი?

9)ბავშვებმა თოკი შუაზე გაიყვეს. რა სიგრძის თოკი შეხვდა თითოულს?

10) გიას ბარათს  კვადრატის ფორმა აქვს. კვადრატის  გვერდი  8სმ-ია. ეყო,თუ არა,  გიას თოკის სიგრძე?

11)იას ბარათს ისეთი სამკუთხედის ფორმა აქვს, რომლის  ყველა გვერდი ტოლია და თითო 10სმ უდრის. ეყო თუ არა  იას თოკის სიგრძე?

12)  მოიფიქრე და დაამზადე მისალოცი ბარათი, რომელსაც განსხვავებული (სამკუთხედისა და კვადრატისაგან)გეომეტრიული ფიგურის ფორმა  ექნება და მიულოცე შენს საყვარელ ადამიანს ახალი წელი.

მითითება მასწავლებელს: 

კომპლექსური დავალება შეასრულეთ მშობლიურ ან უცხო ენის საგანთან ინტეგრირებული.

წერილის თემა შეგიძლიათ შეუსაბამეთ რაიმე სხვა დღესასწაულს.

კონვერტი დაამზადებინეთ მოსწავლეს საკუთარი ხელით

.იხ. ვიდეო https://www.youtube.com/watch?v=ucKTEIgsZeI

 

ნაშრომში ხაზგასმით წარმოაჩინე:

·    როგორ აწარმოეთ გაზომვები და რა გააკეთეთ იმისათვის რომ დაგეცვათ სიზუსტე (დაასაბუთეთ რომ გაზომვით მიღებული შედეგები ზუსტია)?

·    როგორ ფიქრობ, რამდენად სანდოა შენს მიერ წარმოებული გაზომვები?

შეფასება:

გაზომვების შესრულება და ზუსტი შედეგების მიღება სტანდარტული ხელსაწყოებითა და სტანდარტული ერთეულების გამოყენებით.

რეკომენდაციები მოსწავლეს

პრაქტიკული რჩევები დავალების შესრულებისას:  

 მოსწავლეებს შესთავაზეთ თავად შეასრულონ გაზომვები მტკაველით, ფანქრით, სახაზავით

. მეათე კითხვაზე პასუხის გაცემის შემდეგ, ისაუბრეთ ტეხილის სიგრძეზე

 




მიმართულება -  გეომეტრია

კლასი - 3

საათების სავარაუდო რაოდენობა -2კვირა

 

სამიზნე ცნებები/საკითხები

ზომა , ზომის ერთეულები და გაზომვის საშუალებები

 

სამიზნე ცნებები და მათთან დაკავშირებული მკვიდრი წარმოდგენები

საკითხი/ქვესაკითხები

 

საკვანძო შეკითხვა / ზოგადი შეკითხვები

კომპლექსური დავალების პირობა / შეფასების კრიტერიუმები

ზომა ზომის ერთეულები

 

  • ფიგურათა წრფივი ზომები . მანძილი
  • სიგრძის საზომი ერთეული

 

 

როგორ შეიძლება გაზომვების შესრულება და ზუსტი შედეგების მიღება ?

როგორ დავამზადოთ მისალოცი ბარათი? რა არის ორიგამი?

 

 

ზომა , ზომის ერთეულები და გაზომვის საშუალებები

შედეგები:

 

მათ.დაწყ.(I).6

მათ.დაწყ.(I).13

 

მკვიდრი წარმოდგენები:

·         სტანდარტული ერთეული საშუალებას გვაძლევს აღვწეროთ, შევადაროთ,  შევაფასოთ ობიექტი, მოვლენა, სიდიდე სხვადასხვა მახასიათებლებით.

·         გაზომვის შედეგად მიიღება ობიექტის ან მოვლენის რაოდენობრივი მახასიათებლები შესაბამისი ერთეულით.

·         გაზომვის შედეგები მხოლოდ იმ შემთხვევაშია სანდო, თუ გაზომვა სტანდარტული ერთეულებით და სტანდარტული ხელსაწყოებით ხორციელდება. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ეტაპი I – კომპლექსური დავალების პირობის გაცნობა

საკვანძო შეკითხვა:რას გულისხმობს შესასწავლი საკითხი?

რა შემოქმედებითი პროდუქტის საშუალებით უნდა დავადასტურრა ვისწავლე ამ საკითხთან დაკავშირებით?

 

კომპლექსური დავალება:

დაამზადეთ მისალოცი ბარათები და მოაწყვეთ გამოფენა.

დაამზადეთ  მისალოცი ბარათები დაბადების  დღის, დედის დღის მასწავლებელთა დღის მისალოცად  თქვენი სურვილისამებრ.

ქვემოთ მოცემულია ფოტო და ვიდეო მასალა, რომელიც დაგეხმარებათ მისალოცი ბარათების დამზადებაში.

 

 ორიგამი - ვიდეო ინსტრუქცია 1

ორიგამი - ვიდეო ინსტრუქცია 2

ვიდეო ინსტრუქცია 3

 

 

 

ეტაპი II. მოსწავლეთა წინარე ცოდნის გააქტიურება კომპლექსური დავალების შესრულებისთვის  საჭირო საკითხების გახსენებით;

ფაქტობრივი კითხვები:

რა?

დაასახელე შენთვის ნაცნობი სიგრძის საზომი    ერთეულები

კონცეპტუალური კითხვები:

როგორ? რატომ?

სიგრძის რომელ ერთეულებში გაზომავ ფანქრის სიგრძეს? საშლელის სისქეს? რატომ?

 

 

ეტაპი III – კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობა და დასრულების შემდეგ წარდგენა

ქვესაკითხი 1.  ფიგურათა წრფივი ზომები, მანძილი,

სიგრძის ერთეულები

 

ფაქტობრივი კითხვები:

რა?

·         ჩამოთვალე სიგრძის საზომი ერთეულები

·         რამდენი მილიმეტრია1 სმ?

·         რამდენი სანტიმეტრია 1დმ?

·         რამდენი სანტიმეტრია 1მ?

 

კონცეპტუალური კითხვები:

როგორ? რატომ?

·         როგორ ზომავ მონაკვეთს?

·         რას გვიჩვენებს სახაზავზე ყოველი ორი მეზობელი რიცხვის შესაბამის დანაყოფებს შორის მანძილი?

·         რას გვიჩვენებს სახაზავზე მცირე დანაყოფები?

 

სადისკუსიო კითხვები

მაპროვოცირებელი კითხვები

 

შეიძლება თუ არა რომ შენი დამზადებული ბარათის სიგრძე გავზომოთ სახაზავით და მტკაველით?  რომელი უფრო სანდოა?

 

 

რა უნდა გაიგოს მოსწავლემ საკითხის შესწავლისას:

სტანდარტული ერთეული საშუალებას გვაძლევს აღვწეროთ, შევადაროთ,  შევაფასოთ ობიექტი, მოვლენა, სიდიდე სხვადასხვა მახასიათებლებით.(მ.წ.1)

 

 

 ქვესაკითხი 2. ტეხილის სიგრძე , პერიმეტრი

ფაქტობრივი კითხვები:

რა?

რა არის  ტეხილის სიგრძე?

 

კონცეპტუალური კითხვები:

როგორ? რატომ?

·         როგორ გამოითვლება ფიგურის პერიმეტრი?

·         როგორ იპოვი ტეხილის სიგრძეს?

·         ექვსკუთხედისა და ხუთკუთხედის ყოველი გვერდი 10სმ-ის ტოლია. რამდენი მილიმეტრით მეტია ხუთკუთხედის ყველა გვერდის სიგრძეთა ჯამი ექვსკუთხედის ყველა გვერდის სიგრძეთა ჯამზე?

 

 

სადისკუსიო კითხვები

მაპროვოცირებელი კითხვები

 

ექნება თუ არა ერთი და იგივე მნიშვნელობა შენი ბარათის პერიმეტრს, თუ მის გვერდებს გავზომავთ  სხვა და სხვა მტკაველით ?

 

რა უნდა გაიგოს მოსწავლემ საკითხის შესწავლისას:

·         სტანდარტული ერთეული საშუალებას გვაძლევს აღვწეროთ, შევადაროთ,  შევაფასოთ ობიექტი, მოვლენა, სიდიდე სხვადასხვა მახასიათებლებით.(მ.წ.1)

·         გაზომვის შედეგად მიიღება ობიექტის ან მოვლენის რაოდენობრივი მახასიათებლები შესაბამისი ერთეულით. (მ.წ.2)

·         გაზომვის შედეგები მხოლოდ იმ შემთხვევაშია სანდო, თუ გაზომვა სტანდარტული ერთეულებით და სტანდარტული ხელსაწყოებით ხორციელდება.  (მ.წ.3)

 

 

 

კომპლექსური დავალების წარდგენა

ეტაპი IV -  თუ მოსწავლემ ვერ დასძლია პროგრამა, განმავითარებელი შეფასების მიცემის შემდეგ სასურველია , შეასრულოს დავალება თავიდან. ( მინიშნება: შემდეგი კომპლექსური დავალების წარდგენამდე უნდა შეძლოს პარალელურად წინა კომპლექსურის ხარვეზების აღმოფხვრა);

მოსწავლეების მხრიდან კომპლექსური დავალების პრეზენტაციის პროცესში მასწავლებლის მიერ დასმული შეკითხვები:

სასურველია კითხვები დაისვას ისე, რომ მოსწავლემ გაიაზროს რას ნიშნავს პრობლემის/საკითხის გადაჭრა, ( გთავაზობთ კითხვები დასვათ პოლიას მეთოდით).

1.პრობლემის/საკითხის გაგება

  • რა იყო შენი დავალება?
  •  რა იყო საჭირო მის შესასრულებლად? (რისი ცოდნა არის საჭირო არსებული პრობლემის გადასაჭრელად?)

2.გეგმის შემუშავება

  • როგორ დაგეგმე სამუშაო?
  • რა ნაბიჯი დაგეგმე თავდაპირველად? რატომ?
  • რა ნაბიჯები გადადგი შემდგომ?

3.გეგმის მიხედვით მუშაობა

  • რა არის პირველი რის გაკეთებასაც აპირებ?
  • რა დაგეხმარა გეგმის მიხედვით მუშაობაში? აღწერე სამუშაო პროცესი.

4.შეფასება

  • რა იყო ყველაზე დიდი გამოწვევა ამ დავალების შესრულებისას? რა მოგეწონა?
  • რატომ გადაწყვიტე აღნიშნული ფორმით დავალების წარმოდგენა?
  • მეგობარს რომ ჰქონდეს იგივე დავალება შესასრულებელი, რისი გაკეთებით ურჩევდი დაწყებას? 
  • როგორ გააუმჯობესებდი შენს ნამუშევარს? ავიდან რომ აკეთებდე ამ დავალებას რას შეცვლიდი?

 

 

 

შენი დავალებაა:

დაამზადეთ მისალოცი ბარათები და მოაწყეთ გამოფენა.

 

პრეზენტაციისას ხაზგასმით წარმოაჩინე: 

·         როგორ განსხვავდება თავდაპირველად აღებული ფურცლის ზომები, მიღებული ბარათის ზომებისაგან? რომლის სიგრძე იყო მეტი ? ნაკლები? (მ.წ.1) (მ.წ.2)

·         ერთი და იგივე სიგრძე ექნება თუ არა ბარათს სახაზავით და მტკავლით გაზომვის შემთხვევაში? რატომ? რა არის სიგრძის საზომი ერთეული? (მ.წ.2)

·         როგორ აწარმოე  სასაჩუქრე ბარათის გაზომვები და რა გააკეთე იმისათვის, რომ დაგეცვა სიზუსტე (დაასაბუთე რომ გაზომვით მიღებული შედეგები ზუსტია)?(მ.წ.3)

·         შეადარე სტანდარტული და არასტანდარტული  გაზომვებით მიღებული შედეგები და იმსჯელე, რამდენად სანდოა შენ მიერ წარმოებული გაზომვები? (მ.წ.3)

 

მითითება მასწავლებელს: 

კომპლექსური დავალება შეასრულეთ მშობლიურ ან უცხო ენასთან ინტეგრირებულად.

https://www.youtube.com/watch?v=ucKTEIgsZeI

იხ.ვიდეო

 

 

 

პრაქტიკული რჩევები დავალების შესრულებისას:  

 მოსწავლეებს შესთავაზეთ თავად შეასრულონ გაზომვები მტკაველით, ფანქრით, სახაზავით. მეათე კითხვაზე პასუხის გაცემის შემდეგ, ისაუბრეთ ტეხილის სიგრძეზე.

 

 

 

მოსწავლეს შეუძლია:

·         სტანდარტული ერთეული დააკავშიროს სხვადასხვა სიდიდეს მახასიათებლის მიხედვით.

 

·         იმსჯელოს, გაზომვის შედეგად მიღებული სიდიდის, მოვლენის რაოდენობრივ მახასიათებლებსა და შესაბამის ერთეულებზე.

 


No comments:

Post a Comment