კურიკულუმები ბუნებაში.




II-კლასი.ბუნების  კურიკულუმი.




II-კლასი.ბუნების  მატრიცა.


1-ელი კლასი. ბუნების კურიკულუმი.

https://docs.google.com/document/d/1oOnNK4tY21b5p5e5VocwTG4OdSX-xLaK/edit?usp=sharing&ouid=103133061171493999908&rtpof=true&sd=true

 

1-ელი კლასი. ბუნების მატრიცა.

https://docs.google.com/document/d/1PF4sZuF5n8TdexHHRb2o9GdOsOpmNpTg/edit?usp=sharing&ouid=103133061171493999908&rtpof=true&sd=true


1-ელი კლასი. ბუნების შეფასების კრიტერიუმები.

https://docs.google.com/document/d/1jJKdjFbKtVtXkWhYhGn-024H-0QjLVUP/edit?usp=sharing&ouid=103133061171493999908&rtpof=true&sd=tru



მე-4 კლასი. ბუნებისმეტყველება.

https://docs.google.com/document/d/1r1E2HCLY3AFDbZy4H5P3aarajtKKJNKf/edit?usp=sharing&ouid=103133061171493999908&rtpof=true&sd=true



მე-3 კლასი.ბუნებისმეტყველება.

https://docs.google.com/document/d/135kIN3JCgE_GmlpQp9iAs5k_EBmC0ec7/edit?usp=sharing&ouid=103133061171493999908&rtpof=true&sd=true



სასწავლო წელი -  2021-2022

სსიპ ჟიული შარტავას სახელობის ქ.სენაკის N-2 საჯარო სკოლა

კათედრა - დაწყებითი I-IV

საგანი -ბუნებისმეტყველება

კლასი:  III-ა , III-ბ

 

თვე

თემა

 

 

საკითხი/ საკითხები

კომპლექსური დავალება

სექტემბერი

2კვირა

 

 

 

გამეორება

 

 

 

გამეორება( მე-2 კლასში შესწავლილი მასალა)

 

 

 

ოქტომბერი

 

3-4 კვირა

 

 

 

 

 

დედამიწა და გარესამყარო

 

 

მზის სისტემა

ü  ვარსკვლავიანი ცა

ü  მზე ვარსკვლავია

ü  მზის სიტემა

ü  დედამიწა ჩვენი პლანეტა

ü  დღე და ღამე  

ü  მთავრე

ü  ჩრდილი

 

 

 

 

 

 

 

ნოემბერი

3-4 კვირა

 

 

 

 

 

 

დეკემბერი

3-4 კვირა

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ცოცხალი სამყარო

 

 

   ყვავილოვანი მცენარეები

ü  ყვავილოვანი მცენარეები

ü  როგორი ფესვი აქვს მცენარეს ?

ü  რისთვის სჭირდება მცენარეს ფესვი?

ü  მცენარის ღერო

ü  მცენარის ღეროს მნიშვნელობა

ü  ფოთოლი

ü  მცენარის კვება

ü  მცენარის სუნთქვა

ü  ყვავილის აგებულება და მნიშვნელობა

ü  ნაყოფი და თესლი

ü  ნაყოფისა და თესლის გავრცელება

ü  მცენარე და გარემო

ü  მცენარეების თავდაცვა

ü  საკვები მცენარეები

ü  მცენარეები დაცვა

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

,,ყვავილების ქვეყანა“

დანართი1.

 

 

 

იანვარი

2 კვირა

 

 

 

თებერვალი

3-4 კვირა

 

 

 

 

დედამიწა და გარესამყარო

ბუნებრივი მოვლენები

 

ბუნებრივი მოვლენები

ü  ჰაერის ტემპერატურა

ü  ღრუბლ;ები

ü  წვიმა და თოვლი

ü  ელვა და ჭექა -ქუხილი

ü  ქარი

ü  როგორი ამინდია ?

ü  ამინდზე დაკვირვება

ü  სტიქიური მოვლენები

ü  როგორ ავიცილოთ თავიდან სტიქიური მოვლენები

 

 

მარტი

2 კვირა

 

 

 

 

 

 

სხეულები და მოვლენები

 

 

 

სინათლე და სითბო

ü  სინათლე

ü  სინათლის გავრცელება

ü  სითბო

ü  მზე-სინათლისა და სითბოს წყარო

ü  სითბოს კარგი და ცუდი გამტარები

 

 

აპრილი

3-4 კვირა

 

 

 

 

 

 

მაისი

3-4 კვირა

 

 

 

 

ცოცხალი სამყარო

 

 

ძუძუმწოვრები და მათი გარემო

 

ü  ძუძუმწოვარი ცხოველები

ü  გარემოსთან შეგუება

ü  სად ბინადრობენ ძუძუმწოვრები?

ü  რით და როგორ იკვებებიან ძუძუმწოვრები?

ü  ზამთრისთვის მზადება

ü  იქ, სადაც ძალიან ცხელა

ü  იქ, სადაც ძალიან ცივა

ü  თავდაცვა და თავდასხმა

ü  ერთად ცხოვრება

ü  საქართველოს ძუძუმწოვრებ

 

 

 

 

 

 

 

 

,,ზამთრისთვის მზადება“ .

დანართი2.

 

 

 

 

ივნისი

სხეულები და მოვლენები

 

2         კვირა

ბგერა

ü  ბგერები ჩვენ ირგვლივ

ü  ბგერის წარმოქმნა

ü  ბგერების გავრცელება

ü  როგორ გვესმის?

ü  ბგერა და მუსიკა

 



საგანი  - ბუნებისმეტყველება

მიმართულება: ცოცხალი სამყარო

საკითხი - ყვავილოვანი მცენარეები

ქვესაკითხი: ყვავილის აგებულება და მნიშვნელობა

 

 

სამიზნე ცნებები: ორგანიზმი; საბინადრო გარემო

შედეგი: ( I) 1,2.

 

დავალების პირობა

ნატო დედამ თბილისის ბოტანიკურ ბაღში წაიყვანა. ნატო გააოცა მრავალფეროვანმა ყვავილებმა. ყვავილოვანი მცენარეები ხარობდნენ წყალშიც და ხმელეთზეც, ვარდების ბაღი უჩვეულო სურნელსა და სილამაზეს ასხივებდა. ვარდი ხომ ყვავილთა სამყაროს დედოფალია. დედის გულის ვარდო”- მიეფერა დედა ნატოს, რომელიც უამრავ კითხვას უსვამდა მას. გაეცანი ინფორმაციას ყვავილების მრავალფეროვნების შესახებ მცენარეთა მრავალფეროვნება და შექმენი  ყვავილის ნახატი/აპლიკაცია.

 

ნამუშევრის პრეზენტაციისას ხაზგასმით წარმოაჩინე:

·         როგორი აგებულება და დანიშნულება აქვს ყვავილს?

·         როგორ არის დაკავშირებული ყვავილოვანი მცენარეების ნაწილები მათ სასიცოცხლო მოთხოვნილებებთან?

·         როგორ არიან შეგუებული მცენარის ორგანოები  საბინადრო გარემოს?

·         რატომ არ უნდა მოვჭრათ უმიზეზოდ ხეები?

 

 

რესურსები:სახელმძღვანელო,

                      ვიდეორესურსი - მცენარეთა მრავალფეროვნება

                      ტელესკოლის ვიდეო- https://www.youtube.com/watch?v=bVB1NGU8_2g&t=3s

 



საგანი: ბუნებისმეტყველება

მიმართულება:  ცოცხალი სამყარო                                                                                საათების სავარაუდო რაოდენობა     -   

საკითხი:  ყვავილოვანი მცენარეები

მაკროცნება/ მაკროცნებასთან დაკავშირებული კრიტერიუმი:

 

კვლევა

 

1.       კვლევა გვეხმარება ბუნებაში არსებული კანონზომიერებების ამოცნობაში;

2.       კვლევის დროს ხდება დაკვირვება გრძნობათა ორგანოებისა ან/და   ხელსაწყოების საშუალებით, მოდელირება საკვლევი კითხვის დასმა, ინსტრუქციის მიხედვით პროცედურების განხორციელება, რესურსების შერჩევა, მონაცემთა შეგროვება, ორგანიზება, შედეგების ანალიზი და დასკვნა კვლევის შედეგების გაზიარება
3.       მნიშვნელოვანია უსაფრთხოების ნორმების დაცვა.
4.       კვლევითი უნარები უკავშირდება  ყოფა-ცხოვრებას.

 

კომპლექსური დავალებები

(დასახელება)

სამიზნე ცნებები და ქვეცნებები

საკითხები/ქვესაკითხები

საკვანძო შეკითხვები

 

 

1.  ყვავილების ქვეყანა


 


 

 

 

 

 

სამიზნე ცნება -  ორგანიზმი,

ქვეცნება - ცოცხალი სხეული,  სხეულის ნაწილები

 

სამიზნე ცნება-საბინადრო გარემო

ქვეცნება -ბუნებრივი და

ხელოვნური გარემო,

 

 

   

 

. ყვავილის აგებულება და მნიშვნელობა

 

 

 

 1. როგორ წარმოვაჩინო  ნახატის/აპლიკაციის საშუალებით ყვავილის აგებულება და მნიშვნელობა?

გრძელვადიანი მიზანი

 

სამიზნე ცნება და მასთან დაკავშირებული მკვიდრი წარმოდგენები

 

საკითხი: ყვავილოვანი მცენარეები

 

ქვესაკითხები: ყვავილის აგებულება და მნიშვნელობა

 

 

 

 

საკვანძო შეკითხვა / შეკითხვები

 

როგორ წარმოვაჩინო  ნახატის/აპლიკაციის საშუალებით ყვავილის აგებულება და მნიშვნელობა?

 

შუალედური სასწავლო მიზანი

 

 

 

კომპლექსური დავალების პირობა

ორგანიზმი

1.       ცოცხალი სხეული/ორგანიზმი შედგება ურთიერთდაკავშირებული ნაწილებისგან/ორგანოებისგან, რომელთაც თავისი  აგებულება და დანიშნულება გააჩნიათ.

 

2.       ორგანიზმები იკვებებიან, იზრდებიან, ვითარდებიან, სუნთქავენ, მოძრაობენ, მრავლდებიან

 

3.       სასიცოცხლო ციკლის სხვადასხვა სტადიაზე ორგანიზმებს განსხვავებული აგებულება და სასიცოცხლო მოთხოვნილებები ახასიათებს.

 

4.       ორგანიზმები იყოფიან ჯგუფებად, რომლებიც ერთმანეთისგან განსხვავდებიან სასიცოცხლო თვისებებით (აგებულებით, კვებით, გამრავლების თავისებურებებით, საარსებო გარემოსთან შეგუებულობებით და ცხოვრების ნირით)

 

საბინადრო გარემო

 

1.       ყველა ორგანიზმს სჭირდება მისთვის შესაბამისი  უსაფრთხო საბინადრო გარემო.

2.       ყველა ორგანიზმი მისთვის საჭირო საკვებს, ჰაერს და წყალს იღებს საბინადრო გარემოდან;

 

3.       ორგანიზმთა  დიდი ნაწილი ზრუნავს საკუთარი საბინადრო გარემოს მოწყობაზე, ზოგიერ მათგანს კი საბინადრო გარემოს ადამიანი უწყობს;

 

4.       ადამიანი მუდმივად  ზრუნავს  მისი ჯანმრთელობისთვის აუცილებელი სუფთა, ჯანსაღი და უსაფრთხო  გარემოს შენარჩუნებაზე;

 

5.       ადამიანის  ქმედებას შესაძლოა მოჰყვეს ცოცხალი ორგანიზმების საარსებო გარემოს დაზიანება.

ეტაპი 1. კომპლექსური დავალების პირობის გაცნობა და წინარე ცოდნის დადგენა

I ეტაპი: კომპლესური დავალების ფორმა

 

   ნაბიჯი1. როგორ უნდა წარმოაჩინო საკუთარი ცოდნა შესასწავლ საკითხთან დაკავშირებით?

აქტივობა 1. კომპლექსური დავალების პირობაში შესაქმნელი პროდუქტის შესახებ წინარე ცოდნის დადგენა

რესურსი #1:  კომპლექსური დავალების  ბარათი პირობის ნიმუში                

რესურსი #2: სხვადასხვა თემაზე შექმნილი აპლიკაციისა და ნახატების ნიმუშები

 

დეკლარატიულ და პირობისეულ პროცედურულ ცოდნაზე ორიენტირებული შეკითხვები

·         რა იცით ნახატის/აპლიკაციის შესახებ?

·         რა საკითხთან დაკავშირებით გაგიკეთებიათ  ნახატი/აპლიკაცია?

·         რა მიზნით აკეთებენ ნახატს/აპლიკაციას?

·         როგორ წარმოგიდგენიათ პრეზენტაციის ფორმა/სტრუქტურა ნახატის/აპლიკაციის სახით?

·         როგორ შექმნი ნახატი/აპლიკაცია?

 

 

 

მასწავლებლის პრეზენტაცია/ვიდეორგოლი

  გაიხსენეთ ლექსი ან სიმღერა ყვავილებზე?

ყვავილები.. ყვავილები..

 

II ეტაპი: კომპლექსური დავალების შინაარსი

 

ნაბიჯი 2

·         როგორი აგებულება და დანიშნულება აქვს ყვავილს? ორგანიზმი მკვ.1

·         როგორ არის დაკავშირებული ყვავილოვანი მცენარეების აგებულება მათ სასიცოცხლო მოთხოვნილებებთან?ორგანიზმი მკვ.2

 

აქტივობა 2. მოსწავლეები ეცნობიან ყვავილის აგებულებას.

რესურსი2:სახელმძღვანელო./ფოტო  მასწავლებლის პრეზენტაცია/ვიდეორგოლი

აქტივობა 3. მოსწავლეები აკვირდებიან და ადარებენ სხვადასხვა მცენარეების ყვავილებს და ავსებენ ცხრილს

რესურსი3: სახელმძღვანელო, ჰერბარიუმი, ცხრილი

 

აქტივობა4. მოსწავლეები აანალიზებენ ინფორმაციას და პასუხობენ კითხვებს.

რესურსი4 .  სახელმძღვანელო, კითხვარი

 

 

 

სამიზნე ცოდნის (დეკლარატიული, პროცედურული, პირობისეული) ცოდნის კონსტრუირებაზე ორიენტირებული შეკითხვები

·         რომელი ყვავილოვანი მცენარეები იცით?

·         რომელი ნაწილებისგან შედგება ყვავილი?

·         რითი განსხვავდებიან სხვადასხვა მცენარის ყვავილები ერთმანეთისგან?

 

·         რა ფუნქციას ასრულებს ყვავილი ?

 

·         როგორ შეარჩიე კრიტერიუმი ცხრილის შევსებისას?

როგორ გაანალიზე ინფორმაცია, რომელის კითხვარის შევსებისას გამოიყენე?

 

 

 

 

ნაბიჯი 3

·         როგორ არიან შეგუებული მცენარის ორგანოები  საარსებო გარემოს?  საბინადრო გარემო მკვ 2

·         ატომ არ უნდა მოვჭრათ უმიზეზოდ ხეები? საბინადრო გარემო მკვ 3

 

 

  აქტივობა 5  მცენარეთა მრავალფეროვნების შესწავლა

 

 მასწავლებელი აჩვენებს სკოლის ეზოში არსებულ ნარგავებს,  ყვავილოვან მცენარეებს

 კითხვა-პასუხი - რა განსხვავებაა გამოთქმებს შორის: „საარსებო გარემო“ და „ბუნებრივი საარსებო გარემო“

   რესურსი 5   სახელმძღვანელო/   როგორ იზრდება მცენარე

    

აქტივობა: 6  ჩემი მწვანე ოთახი – ცოცხალი საგნების/ფოტოების წარმოდგენა   „მე ვიცნობ მცენარეს“ მოსწავლეები ჩამოთვლიან 5 ყვავილოვან მცენარეს, 3რომელიც  საკვებად გამოიყენება და 2 სხვა დანიშნულებით

 ექსკურსია  ბოტანიკურ ბაღში

რესურსი: 6 მცენარეთა ფოტოები/ცოცხალი მასალა

 

აქტივობა 7 კროსვორდის შევსება ტერმინების განმატრებითი მნიშვნელობის შესახებ

  რესურსი 7  კროსვორდი         კროსვორდი მცენარეებზე 

 

 

 

 

სამიზნე ცოდნის (დეკლარატიული, პროცედურული, პირობისეული) ცოდნის კონსტრუირებაზე ორიენტირებული შეკითხვები

 

·         რა ეხმარება მცენარეებს გარემოსთან შეგუებაში?

·         რისთვის ვიყენებთ მცენარეებს?

·         რატომ არის საჭირო მცენარეთა  დაცვა?

·         რატომ უნდა დავრგოთ  მცენარეები?

·         როგორ გავალამაზო სკოლის ეზო?

·         რა არის ჰერბარიუმი?

·         როგორ შევქმნათ ჰერბარიუმი?

·         რა კრიტერიუმებით დააჯგუფე მცენარეები?

 

 

მოსწავლეების მხრიდან კომპლექსური დავალების პრეზენტაციის პროეცესში მასწავლებლის მიერ დასმული შეკითხვები:

 

·         აღწერე, როგორ წარიმართა დავალებაზე მუშაობის პროცესი;

·         აღწერე რა პროდუქტი შექმენი;

·         რა საკითხს შეეხება შენს მიერ მომზადებული დავალება?

·         რატომ ფიქრობ, რომ შენს მიერ შექმნილი პროდუქტი ნამდვილად პოსტერია რომელიც მცენარის აგებულებას ეხება?

·         შენი აზრით, ვინ უნდა დაინტერესდეს შენს მიერ შექმნილი კომპლექსური დავალების შესახებ

 

 

 

ნატო დედამ თბილისის ბოტანიკურ ბაღში წაიყვანა.  ნატო გააოცა მრავალფეროვანმა ყვავილებმა ბალახებზე, ბუჩქებსა და ხეებზე. ყვავილოვანი მცენარეები ხარობდნენ წყალშიც და ხმელეთზეც, ვარდების ბაღი   უჩვეულო სურნელსა და სილამაზეს ასხივებდა. ვარდი ხომ ყვავილთა სამყაროს დედოფალია.

      დედის გულის ვარდო”- მიეფერა დედა ნატოს, რომელიც უამრავ კითხვას უსვამდა მას.

მცენარეთა მრავალფეროვნება

      გაეცანი ინფორმაციას ყვავილების მრავალფეროვნების შესახებ და შექმენი  ყვავილის ნახატი/აპლიკაცია.

ნახატის/აპლიკაციის პრეზენტაციისას ხაზგასმით წარმოაჩინე :

 

·         როგორი აგებულება და დანიშნულება აქვს ყვავილს?ორგანიზმი მკვ.1

·         როგორ არის დაკავშირებული ყვავილოვანი მცენარეების აგებულება მათ სასიცოცხლო მოთხოვნილებებთან?

ორგანიზმი მკვ.2

 

·         როგორ არიან შეგუებული მცენარის ორგანოები  საბინადრო გარემოს? საბინადრო გარემო მკვ 3

·         რატომ არ უნდა მოვჭრათ უმიზეზოდ ხეები?საბინადრო გარემო მკვ 5

 

 

 

მაკროცნება და მასთან დაკავშირებული კრიტერიუმი:

 

 


No comments:

Post a Comment